.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واقعه هفتم اسفند شیرگاه افتخاری دیگر برای مازندران

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رشادتهای رزمندگان مازنی در شکل گیری انقلاب اظهار داشت: واقعه هفتم اسفند سال 60مردم شیرگاه درس عبرتی برای آیندگان است.

آیت الله نورالله طبرسی ظهر دوشنبه در دیدار امام جمعه شیرگاه، فرماندار سوادکوه و تنی چند از اعضای ستاد گرامیداشت حادثه هفتم اسفند ماه شیرگاه در ساری افزود: رشادتها و جانفشانی های مردم مازندران، نقش شهدا و پایداری نظام مرهون دلاور مردی های مردمان این خطه است.

وی خاطر نشان کرد: حماسه عظیم شهر شیرگاه به مثابه ششم بهمن آمل ولی در مقیاس کوچکتر بوده که رشادت های این رزمندگان نیز نقش اساسی در تثبیت انقلاب داشته است.

طبرسی تصریح کرد: در هفتم اسفند سال 60 عده ای ضدانقلاب به شیرگاه حمله کردند و قصد تصرف این شهر را داشتند اما با مقاومت دلیرانه مردم این منطقه روبرو شدند.

وی با بیان اینکه در این حمله ناجوانمردانه دو تن از مردم شیرگاه شهید و عده ای مجروح شدند اظهارداشت: مقاومت مردم ولایتمدار این شهر در برابر ضد انقلاب قابل ستایش است زیرا ملتی زنده است که تاریخ و فرهنگ غنی خود را زنده نگه داشته باشد.

امام جمعه ساری با تاکید بر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه ادامه داد: نسل جدید نمی داند در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران چه گذشته است و ما وظیفه داریم با اطلاع رسانی دقیق و صحیح فرهنگ رشادتها و جانفشانیهای ملت ایران را برای نسل جدید و آتی این جامعه بیان کنیم.

امام جمعه شیرگاه نیز در سخنانی گفت: ضد انقلاب در هفتم اسفند سال 1360 به شیرگاه حمله کرد و دو تن از مردم بی دفاع این شهر را به نامهای "خسرو داودیان" و "قربانعلی دوست علی زاده" ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

حجت الاسلام مهدی مهدوی افزود: هر ساله در سالروز واقعه هفتم اسفند یادواره شهدای این شهر برگزار می شود اما امسال در روز جمعه که مصادف است با سالروز این دو شهید بزرگوار، مراسم ویژ ه ای در مصلی نماز جمعه شیرگاه برگزار می شود.

وی اظهار داشت: حماسه مردم شیرگاه در هفتم اسفند سال 60 در برابر ضد انقلاب همانند حماسه مردم آمل به یادماندنی است./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ایرج نیازآذری 4 اسفند 1388
یادوخاطره شهید حشمت الله داوودیان وشهیدمجید دوستعلی زاده دوشهید سرافراز هفتم اسفند شیرگاه راگرامی میداریم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.